Sådan holder du et godt event

Selvom det kan være svært at forestille sig med alle de restriktioner, vi må følge for tiden, så kommer der en dag, hvor vi igen trykt kan samles i festlige lag. Og hvilken dag, det bliver! Gensynsglæden bliver uden tvivl stor, når vi endelig kan skåle med fjern familie, gamle venner, gode kolleger og andre bekendtskaber igen. Vi skal lege selskabslege, mæske os i god mad og drikkelse, langt om længe gøre os umage med outfittet for andre end supermarkedsekspedientens skyld – og fejre, at vi er kommet igennem en hård tid med helbredet og hinanden i god behold.

Ja, forventningerne til det næste event er store, og derfor kan det klart betale sig at få lidt hjælp. Allier dig med hjælpsomme bekendte, overvej at inddrage et eventbureau – og læs vores råd til, hvordan du holder et fantastisk event, lige her.

Læg en plan for dit event

Før du giver dig i kast med noget som helst mere konkret planlægning, bør du sætte dig ned og blive enig med dig selv om, hvad du egentlig vil med eventet – og hvad du eventuelt kan undvære eller bør undgå at lade dig friste af at inkludere i dine planer. Skal du f.eks. holde en polterabend for din introverte veninde, som hverken drikker eller går i byen normalt? Så bør du nok tænke i lidt mere afslappede, hyggelige baner end den traditionelle skabelon for en tøsepolterabend – men det skal heller ikke betyde, at I ikke kan skeje lidt ud. Er der derimod tale om firmaets julefrokost, som har kørt efter den samme skabelon de sidste mange år, er det måske på tide at tænke ud af boksen. Her ville det – selvfølgelig afhængigt af budget – give mening at konsultere et eventbureau, som har masser af nye idéer til festlige indslag.

Find den perfekte location

Når I har opridset sådan ca., hvad den overordnede plan for eventet er, er det tid til at finde ud af, hvor I skal holde det. De rette fysiske rammer kan løfte festlighederne til helt nye højder og åbne døre for underholdning, du måske slet ikke havde overvejet – og det forkerte sted kan lægge en gevaldig dæmper på arrangementet og begrænse kreativiteten i planlægningsfasen massivt. Et godt sted at starte er at kigge på den overordnede plan og lave en liste over, hvad stedet som minimum skal tillade jer at gøre – og en anden liste over, hvad der kunne være oplagt og sjovt at tilføje. Er I stadig på bar bund? Så er det næste, sidste tip til jer…

Overvældet? Få hjælp fra et eventbureau

Selvom man ikke altid har lyst til at indrømme det, kan det nogle gange virke uoverskueligt selv at skulle træffe alle beslutninger om eventet – og så er det jo godt, at der findes eventbureau, som lever af at planlægge fantastiske fester. Vælger du at hyre et eventbureau, kan du fokusere på alle de andre ting, du allerede har ansvar for i din hverdag – samtidig med, at du ved, at dit event bliver årets fest, uden at skulle stresse over det.

Leave a Reply